Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tento Reklamační řád upravuje postup a podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) zboží zakoupeného prostřednictvím internetové platformy Furnistore.cz (dále jen „Platforma“), provozované společností HELCEL logistics s.r.o., se sídlem Horní Bludovice 535, 73937, IČO:08358079, zapsaná v obchodním rejstříku vedená u Krajského soudu v Ostravě oddíl C 79282 (dále jen „Provozovatel“).
1.2. Provozovatel poskytuje prostřednictvím Platformy prostor pro prezentaci a prodej zboží jednotlivými dodavateli (dále jen „Dodavatel“). Kupní smlouva je uzavírána přímo mezi zákazníkem (dále jen „Zákazník“) a konkrétním Dodavatelem.
2. Uplatnění reklamace
2.1. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady zboží, nejpozději však do 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak.
2.2. Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím reklamačního formuláře nebo prostřednictvím elektronické adresy info@furnistore.cz
2.3. Při uplatnění reklamace je Zákazník povinen předložit:
- kopii dokladu o koupi (faktura, účtenka),
- popis zjištěné vady,
- kontaktní údaje pro komunikaci.
2.4. Zákazník je povinen doručit reklamované zboží na adresu uvedenou Dodavatelem pro účely reklamace, pokud se s Dodavatelem nedohodne jinak. Ve většině případů není potřeba zasílat zboží, dojde pouze k odeslání nového dílu na adresu zákazníka.
3. Vyřízení reklamace
3.1. Dodavatel je povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů od jejího obdržení. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
3.2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Dodavatel se Zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
3.3. Po vyřízení reklamace Dodavatel informuje Zákazníka o způsobu vyřízení reklamace a poskytne mu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
4. Práva z vadného plnění
4.1. V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na:
- bezplatné odstranění vady,
- dodání nové věci bez vady,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy.
4.2. Volbu práva z vadného plnění má Zákazník.
5. Závěrečná ustanovení
5.1. Tento Reklamační řád je platný a účinný ode dne jeho zveřejnění na Platformě a sice 11.4.2025.